İzinsiz Fotoğraf Kullanımına Karşı Kampanya | UPP 2012

UPP | UNION DES PHOTOGRAPHES PROFESSIONNELS

UPP (UNION DES PHOTOGRAPHES PROFESSIONNELS) 1978’de kurulmuş bir fotoğrafçılar kuruluşu. 2012’de canları nasıl yandıysa, yayınlandığında çok tartışılan bir kampanya düzenlemişler. Kampanyanın amacı, fotoğraflarının izin alınmadan veya ödeme yapılmadan kullanılmasına karşı çıkmak ve farkındalık oluşturmak. UPP Sözcüsü kampanyayı açıklamak için şunları demiş…

” Profesyonel fotoğrafçıların dinlenmediği açık. Böylece, ilk kez, fotoğraf camiasına bir görselle konuşuyoruz. Fotoğrafçıların sorunları hakkında kamuoyunu, medyayı ve hükümeti bilinçlendirmeyi umuyoruz. Fotoğrafçılar her geçen gün azalan oranlarla karşı karşıya kalıyor. Düşük fiyatlar sunan görüntü kitaplıklarıyla rekabet etmek zorunda kalıyorlar. Bu uygulamalar fotoğrafçıların manevi haklarını ihlal etmektedir. Fotoğrafçılar her gün, bilgi sahibi olmamızı sağlamak için hayatlarını riske atıyorlar. Ve her gün, fotoğrafçılarla sanki hiçbir şey üretmiyorlarmış gibi ilgilenilmeye devam ediliyor. Bu görselle, fotoğrafçıların uğraşmak zorunda olduğu şiddetli ve saygısız ekonomik gerçekliği göstermek istiyoruz.”

UPP | UNION DES PHOTOGRAPHES PROFESSIONNELS
İzinsiz Fotoğraf Kullanımına Karşı Kampanya | UPP 2012 3
  • Reklam Ajansı: Herezie, Paris, Fransa
  • Kreatif Direktör: Andrea Stillacci
  • Metin Yazarı: Jean-Laurent Py
  • Sanat Yönetmeni: Sebastien Boutebel
  • Planlama Başkanı: Luc Wise
  • Baskı: Capucine Lhermitte
  • Rötuş: DOCS AD HOC
  • Fotoğrafçı: Denys Vinson / UPP

https://petapixel.com/2012/04/09/controversial-french-ad-campaign-for-photographers-rights/

https://www.adsoftheworld.com/campaigns/without-consent

İlgili Makaleler

Fotoğrafçı için Lisanslama Yöntemini Anlamak ve Kullanmak

Ismarlama bir iş talebi söz konusu olduğunda, fotoğrafçı müşteri ihtiyaçlarını ve isteklerini değerlendirirken dikkatli olmalı ve tam olarak anladığından emin olmalıdır. Çünkü oluşacak maliyet bu bilgilere bağlıdır. İlk görüşme sırasında veya tahmini teklifi vermeden önce, fotoğrafçılar lisansı adil bir şekilde fiyatlandırabilmek için müşteriye, gerçekte hangi mecraya, ne kadar sürede ve hangi bölgelerde ihtiyaç duyduğunu sorması gerekir